Vi är stolta över att officiellt kunna presentera lanseringen av vårt nya bolag – Plats (Analys & Utveckling)

Genom PLATS kommer vi att erbjuda ännu mer djupgående analyser och strategiskt stöd för att hjälpa destinationer, platser, kommuner, regioner och företag att utvecklas på ett hållbart och effektivt sätt.

”Vi har sett ett behov av en aktör som inte bara mäter utan också hjälper destinationer att använda resultaten för att förbättra sin attraktionskraft,” säger Andreas Andersson Åkerling, VD på Upplevelseinstitutet och hänvisar bland annat till Sveriges Kommuner och Regioners årliga undersökning där kommuner önskar ökat kunskapsstöd inom platsutveckling och statistik för att stärka turism- och besöksnäringsverksamheten. ”Vårt mål är att ge konkreta insikter som leder till faktiska förbättringar och utveckling av platser och destinationer.”

Anna Lakmaker har rekryterats som VD för det nya bolaget och tar med sig omfattande erfarenhet inom destinationsutveckling, affärsutveckling och ledarskap. Hennes bakgrund som kommunikationschef, destinationsutvecklare och VD för ett destinationsbolag gör henne väl rustad att leda företaget.

”Jag ser fram emot att bygga upp en verksamhet som inte bara mäter och analyserar utan också aktivt bidrar till utvecklingen av destinationer,” säger Anna Lakmaker. ”Med vårt team, vår erfarenhet och vårt arbete med validerade metoder kommer vi att kunna ge våra kunder de insikter och verktyg de behöver för att fatta strategiska beslut som lyfter deras platser till nästa nivå.”

Läs mer på www.platsanalys.se


Läs mer aktuellt

Kontakta oss

08 556 990 55

Hitta oss

Upplevelseinstitutet
Åsögatan 140
116 24 Stockholm

Följ oss

Upplevelseinstitutet i Sverige AB. All Rights Reserved © 2020