Ett urval av nöjda kunder
De senaste åren har vi tagit hjälp av Upplevelseinstitutet i arbetet med att utveckla Umeå Centrum. Genom analyser av besökarnas drivkrafter och upplevelse får vi värdefulla insikter som hjälper oss göra Umeå Centrum till en attraktiv & levande mötesplats för såväl invånare som turister.
/ Sara Gustavsson, VD
Visit Umeå
Vi har ett bra samarbete med Upplevelseinstitutet sedan 10 år tillbaka. UI:s analyser hjälper oss att utveckla och förfina aktiveringen av våra sponsorskap.
/ Johan Saxne, Marknadsdirektör
BAUHAUS
UI:s analyser hjälper oss att förstå och mäta effekterna av våra kommersiella samarbeten!
/ Mattias Tappert, Chef Samarbeten & Segment
SJ
Tack vare underlag och analyser från UI under flera års tid har vi lyckats förbättra publikupplevelsen på arenan samt försett våra partners med värdefull återkoppling kring partnerskapen. Detta har hjälpt oss hålla en hög nivå av nöjda företag till klubben samt underlättat i arbetet med potentiella partners.
/ Thomas Anderson, Försäljningschef
BK Häcken
Vår evenemangsfunktion har sedan 2012 målmedvetet satsat på att stödja evenemangsutvecklingen i vår kommun.
Upplevelseinstitutet har vid ett antal tillfällen svarat för viktig kompetens, rådgivning och de utvärderingar som vi genomfört på publik, deltagare, kommuninvånare och även turistekonomiska rapporter.
/ Anders Olsson, Planeringsstrateg evenemang
Kristianstad kommun
Genom vårt mångåriga samarbete med Upplevelseinstitutet erhåller vi värdefull fakta och användbara verktyg för att utveckla och professionalisera vårt arbete tillsammans med föreningens partners.
/ Fredrik Wallin, Försäljningschef
IFK Göteborg