De svenska klubbarna förberedde sig för att öppna upp sina arenor.
Därefter fick man ett dystert besked från regeringen som inte tillåter mer än 50 sittande personer på läktarna.
– Vi är beredda att ta vårt ansvar för att inte öka smittspridningen, säger Sef:s generalsekreterare Mats Enquist i ett pressmeddelande.
Svensk Elitfotboll (SEF) fortsätter samarbetet med Upplevelseinstitutet som analyspartner. Under året kommer man fokusera…