Upplevelseinstitutet lanserar flerårigt forskningsprojekt om sponsringens långsiktiga effekter

Sponsring är ett av de mest kraftfulla verktygen för att skapa relationer mellan varumärken och målgrupper – men hur ser de verkliga, långsiktiga effekterna ut?

Det är den frågan vi nu avser att besvara. Upplevelseinstitutet startar ett treårigt forsknings- och analysprojekt med målet att kartlägga och förstå sponsringens långsiktiga påverkan. Det här är ett projekt vi har velat göra i flera år, men nu har vi tagit beslutet att genomföra satsningen i egen regi – med full kontroll över genomförande, analys och resultat.

Projektet kommer att omfatta:

  • Minst två rikstäckande effektmätningar per år
  • Fördjupade målgruppsundersökningar kopplade till utvalda sponsorskap
  • Löpande analys och rapportering för att bygga en bred och relevant kunskapsbas

För att lyckas med detta söker vi nu partners och sponsorskap att följa inom ramen för projektet. Har ni ett pågående eller kommande sponsorsamarbete som ni tror kan bidra med värdefulla insikter – och själva vill ta del av djupare analys?

📧 Vänligen kontakta oss på meyser@nulluiis.se för mer information eller för att anmäla ert intresse.

Tillsammans kan vi göra skillnad och bidra till att fler förstår effekterna av att använda sponsring som ett strategiskt kommunikationsverktyg.

Läs mer aktuellt

Kontakta oss

08 556 990 55

Hitta oss

Upplevelseinstitutet
Åsögatan 140
116 24 Stockholm

Följ oss

Upplevelseinstitutet i Sverige AB. All Rights Reserved © 2020